September
IV.AB, 11.9.2019, hodina chémie, Úvod do organickej chémie.
Úvodné pojmy, reakcie a písanie schém chemických dejov v organickej chémii sú pre žiakov náročné. Na správne porozumenie pravidiel, zákonitostí a zápisov organických schém pracujú pomocou metódy SATL – Systematický prístup k výučbe a vzdelávaniu.
|
|
![]() |
S IV.OB sme si 12.9. na hodine geografie zábavnou formou súťaže preverili vedomosti o Amerike - Amerika na dlani. Zahrali sme si domino, v ktorom sme museli správne pospájať súvisiace pojmy, hádali sme, symbol ktorého amerického mesta je v prezentácii, do slepej mapy Ameriky sme zaznačovali rôzne geografické javy Ameriky. |
![]() |
Biológia, 13.9.2019, V.AB, Poskladaj si kostru.
Vzhľadom k tomu, že zloženie ľudskej kostry a názvy jednotlivých kostí sú pre žiakov pomerne náročné na zapamätanie, navyše na obrázkoch kostry v učebnici (alebo inde) nie sú dobre viditeľné všetky kosti a už vôbec nie ich tvary a kĺbové zakončenie sa žiaci pomocou programu Meshlab učia jednotlivé kosti a ich spojenia. Vedia si ich otáčať, pospájať, pomenovať. Vidia vnútorné kosti lebky.
|
Kam idú spálené tuky? Odpoveď na túto otázku sa snažili 17.09.2019 na hodine biológie nájsť žiaci V.OA. Žiaci si prehĺbia základné poznatky o chemickom zložení bunky ako základ pre pochopenie ďalších nadväzujúcich tém. Chápanie vzájomných súvislostí medzi organickými a anorganickými zlúčeninami v bunke pomáha pochopiť aj funkcie jednotlivých bunkových štruktúr a biologické procesy prebiehajúce na bunkovej úrovni, ale aj organizmu ako celku.
|
|
![]() |
Sú pobrežia európskych krajín rovnaké? Túto otázku sme si položili na hodine geografie so II.OA 17.09.2019. Vytvorili sme si mapu Európy, na ktorej sme vyznačili prímorské a vnútrozemské štáty Európy. Následne sme prostredníctvom Google Maps preskúmali rôzne typy pobreží, prezreli sme si fjordy, klify a rôzne pláže v európskych krajinách. |
![]() |
Biológia, 24.9.2019, V.OA, Bunka ako malé mesto.
Jednotlivé bunkové štruktúry a ich význam žiaci často vnímajú ako abstraktné, ťažko si ich vedia predstaviť a chápať ich funkcie komplexne a v súvislostiach. Projektovou metódou vyučovania, si žiaci sami vytvoria model bunky, žiaci sa učia analogicky pochopiť význam jednotlivých štruktúr a ich vzájomných vzťahov vo vzťahu k bunke ako celku.
|
25.9.2019 sme so VI.OB na hodine geografie zisťovali, aké sú prognózy rastu populácie na našej Zemi a vo vybraných krajinách sveta. Precvičovali sme schopnosti žiakov interpretovať štatistické dáta v grafickej podobe. Porovnávali sme vekové pyramídy rôznych krajín a snažili sme sa zamyslieť nad možným vývojom počtu obyvateľstva a faktormi, ktoré ho ovplyvňujú.
|
|
|
Poznáš vtáka po perí? Túto otázku si 27.09.2019 položili žiaci III.OA na hodine biológie. Táto téma veľmi dobre naväzuje na učivo o povrchu tela stavovcov. Žiaci mali ako pomôcky reálne perá rôznych druhov vtákov, mobilný telefón, do ktorého si stiahli aplikáciu Phonto na úpravu fotografií - doplnenie textu k obrázku. Súčasťou metodiky bol pracovný list, ktorí žiaci riešili a vypĺňali v skupinkách. Úlohy riešili so záujmom. V rámci metodiky bol zrealizovaný aj pokus, čo sa stane s perím vtákov, ktorí pristanú na ropnej škvrne a ako sa dá tomuto vtákovi pomôcť. Časť s pokusom bola pre žiakov najzaujímavejšia.
|